• German
  • Niederländisch
  • Dänisch
  • Englisch

Lezingen door Bruno Gröning (NL)

Een centrale plaats in het werk van de Bruno Gröning Stichting is de publicatie van audio-opnamen van voordrachten van Bruno Gröning op CD of als download. Het geluid van de historische opnamen is geoptimaliseerd met de thans beschikbare technische middelen. Aangezien de geluidskwaliteit sterk varieert afhankelijk van de staat van de originele band, kan het resultaat van de restauratie ook dienovereenkomstig variëren. Dus als er sprake is van ruis, bijgeluiden en dergelijke, dan is dat enerzijds te wijten aan de bestaande kwaliteit van het origineel, en anderzijds aan het feit dat verdere bewerking met verantwoorde middelen te veel van de oorspronkelijke sfeer zou wegnemen. Dit laatste is in tegenspraak met de eis van een zo getrouw mogelijke reproductie van het origineel.

Lezingen van Bruno Gröning op CD
Verkoop van lezingen-CD's met de originele stem van Bruno Gröning

Lezingen en toespraken van Bruno Gröning in tekstversie
Transcripties van toespraken en lezingen van Bruno Gröning van 1949 tot 1958

Lezingen van Bruno Gröning als mp3 downloads
Gratis mp3 downloads met de originele stem van Bruno Gröning

Donaties

U kunt de projecten van de Bruno Gröning Stichting steunen met een donatie.

verder

Shop

In de online shop heeft u de mogelijkheid om cd's en boeken met lezingen, reportages van hedendaagse getuigen en publicaties over het leven en werk van Bruno Gröning aan te schaffen.

verder